Met de (pilot) regeling ‘Premie parttime werk’ wil Laborijn parttime werk aantrekkelijker en makkelijker maken. Wij geloven namelijk dat meedoen in de samenleving gelukkig en gezond maakt. Laborijn wil haar klanten hier graag in ondersteunen en stimuleren. Wij hopen dat deze regeling hieraan kan bijdragen. Naast het bieden van een financieel voordeel maken wij ook de administratie rondom parttime werken makkelijker.

 De regeling is een pilot en loopt van maart 2021 tot eind 2023.

Deze regeling is gestopt per 1 januari 2024.

Heeft u in december 2023 nog premie opgebouwd? Dan ontvangt u dit in januari 2024.

Wat houdt de regeling in?

Wij verruimen de regels om te kunnen bijverdienen.
Dit betekent dat als u een bijstandsuitkering ontvangt, ouder bent dan 27 jaar en parttime werkt, u hier extra inkomsten aan overhoudt. Van uw inkomsten mag u 50% houden, met een maximum van € 200 per maand.

Hoe werkt de regeling?

U wordt, zoals u nu ook gewend bent, aangevuld op uw parttime inkomsten vanuit de uitkering tot de voor u geldende bijstandsnorm. Vervolgens wordt een premie toegekend ter hoogte van 50% van uw inkomsten. Deze 50% aan premie wordt voor u opgespaard maar nog niet direct uitbetaald. De premie wordt tweemaal per jaar, in juni en half december, aan u uitbetaald.

Deze regeling heeft geen gevolgen voor de hoogte van uw uitkering. Ook als uw parttime werk wegvalt, blijft u gewoon uw uitkering ontvangen. In dat geval stopt de opbouw van de premie maar uw uitkering loopt gewoon door. Het ontvangen van de premie is ook niet van invloed op de hoogte van de belastingtoeslagen.

Inlogomgeving 'Mijn inkomen'

Om ervoor te zorgen dat u uw inkomsten uit parttime werken eenvoudig kunt doorgeven en bekijken, is er een online omgeving . Deze omgeving heet ‘Mijn inkomen’.

 'Mijn inkomen'

U kunt uw wijzigingen ook door blijven geven via het wijzigingsformulier of door het e-mailen van uw loonstrook naar uitkeren@laborijn.nl.

Vragen

Wij begrijpen het als u vragen heeft over de regeling. Op de pagina Veelgestelde vragen over de regeling 'premie parttime werk’ hopen we op veel van uw vragen antwoord te geven.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Heeft u vragen die hier niet tussen staan? Neem dan gerust contact met ons op.
Wij hebben een helpdesk ingericht waar u terecht kunt met al uw vragen over de regeling.

De helpdesk is bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer (0314) 654 654.
U kunt ook een e-mail sturen naar contact@laborijn.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht?