Klantadviesraad

Omdat Laborijn het belangrijk vindt dat klanten mee kunnen denken, praten en bijdragen aan de manier waarop Laborijn werkt, is er sinds 2020 een klantadviesraad (KAR). De KAR vertelt.

“Als KAR-leden zijn we vertegenwoordigers vanuit de gemeentelijke sociale raden van Aalten en Doetinchem en klanten met een Participatiewet-uitkering. Momenteel zijn we met z’n vieren: Ine, Simone, Thomas en Pietjan.

Als KAR helpen we Laborijn om ervaringen van klanten beter te benutten. Om zo de dienstverlening van Laborijn te kunnen verbeteren. Wij doen dit vanuit een onafhankelijke positie. Wij zijn niet in dienst van de Laborijn.”

Gevraagd en ongevraagd advies

“Wij adviseren de directie van Laborijn gevraagd en ongevraagd. Dit gebeurt vanuit het perspectief van mensen met een Participatiewet-uitkering. Mensen die dus klant zijn van Laborijn. Wij hebben zelf ervaring als klant van Laborijn of we zijn betrokken bij het sociaal domein.

Voorop staat wat er speelt bij de klanten van Laborijn. Hoe ervaar jij het contact met Laborijn? Krijg je duidelijke antwoorden op je vragen? Weet je de weg in de uitkeringsregels?"

Bijeenkomsten

"We komen gemiddeld 4 keer per jaar bijeen. Daarnaast willen we bijeenkomsten organiseren die een specifiek thema hebben. Armoede of gezondheid bijvoorbeeld. Van de uitkomsten van zo’n bijeenkomst maken we een mooi verslag voor de directie van Laborijn. En letten we erop dat er ook een vervolg komt op de aanbevelingen vanuit de bijeenkomst.”

Wil je contact?

“Is er bijvoorbeeld een onderwerp waar volgens jou aandacht aan besteed moet worden?  Wil je jouw ervaring delen? Wil je een keer aanschuiven, wil je aansluiten bij de KAR of wil je meer weten?

Stuur dan een e-mail naar klantadviesraad@laborijn.nl. We gaan graag met je in gesprek.”